Świerszcze, karaczany, drewnojady w menu hotelowej restauracji ? -czemu nie, jeśli ktoś lubi ! AIRPORT Okęcie pragnie spełniać, nawet najbardziej nieoczekiwane życzenia swoich gości.
Więcej...Prowadzenie hotelu z sukcesem to trudne wyzwanie – twierdzą branżowi specjaliści. Trzeba mieć ogromne doświadczenie i wiedzę z różnych obszarów. Nie radzą inwestować w takie przedsięwzięcia bez odpowiedniego wsparcia specjalistycznego.
W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano stały, intensywny wzrost bazy hotelowej. Hotelarski boom inwestycyjny przypadał na lata 2008 – 2010. Wówczas łatwiej było uzyskać kredyt a inwestorzy poszukiwali ciekawych pomysłów. Rynek inwestycji hotelowych znacznie spowolnił w 2011 roku. Powstało wówczas 87 obiektów w całej Polsce, podczas gdy w dwóch latach poprzedzających przybyło ich aż ponad 300.
Nie przewiduje się w kolejnych latach już aż takich wzrostów inwestycyjnych w tej branży. A to dlatego, że inwestycje w budowę hoteli stają się dostępne jedynie dla coraz bogatszych inwestorów, posiadających coraz większy wkład własny – gdy chcą finansować inwestycję przy pomocy kredytów bankowych. Te stawiają coraz większe wymagania rodzimym inwestorom, między innymi preferują takich, którzy pozyskają do współpracy międzynarodową markę na zasadzie franczyzny, lub zaangażują do zarządzania hotelem profesjonalną firmę. Utrudnienia przyczyniają się do zwiększenia szansy na biznesowy sukces, ale też podrażają koszty, co obniża znacznie zysk inwestora.
opr. na podst. materiałów Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
Alternative flash content
Requirements