Świerszcze, karaczany, drewnojady w menu hotelowej restauracji ? -czemu nie, jeśli ktoś lubi ! AIRPORT Okęcie pragnie spełniać, nawet najbardziej nieoczekiwane życzenia swoich gości.
Więcej...Z obserwacji hotelarzy wynika, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym krajem dla rodzimej a także zagranicznej turystyki biznesowej. W związku z tym branża intensywnie się rozwija.
Wśród Polskich biznesmenów, stale rośnie liczba wyjazdów służbowych, a wśród rodzimych turystów indywidualnych pojawia się chęć do korzystania podczas urlopu z bazy hotelowej o coraz wyższym standardzie. Średnie obłożenie miejsc hotelowych na trenie kraju w dużych miastach sięga nawet 50%. Branża ma więc coraz lepszą koniunkturę do swojego rozwoju. Poprawiające się z każdym rokiem wskaźniki wykorzystania miejsc hotelowych, zachęcają do inwestowania w ten segment rynku.
Szansą dla rozwoju hotelarstwa i turystyki biznesowej poza dużymi miastami jest rozwój branży w oparciu o biznes konferencyjny. Organizatorzy takich spotkań chętnie lokują je poza miastem w wysokiej klasy obiektach. Tempo rozwoju bazy dla turystyki biznesowej w naszym kraju może rosnąć, pod warunkiem jednak, że sytuacja gospodarcza w świecie ulegnie stabilizacji a Polska utrzyma dotychczasowe tempo wzrostu gospodarczego.
Ciekawostka jest fakt, że wobec niekorzystnych światowych trendów gospodarczych, polscy hotelarze są znacznie większymi optymistami niż ich koledzy z krajów Europy Zachodniej. Co więcej, ten optymizm jest uzasadniony, ponieważ radzą sobie w trudnych czasach, lepiej niż oni.
opr. na podst. materiałów Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
Alternative flash content
Requirements